De maandelijkse huur kunt u bij AlleeWonen op verschillende manieren betalen: met een automatische incasso, zelf overmaken via een bankoverschrijving, via iDeal in het portal MijnAlleeWonen en met een acceptgiro. Deze laatste mogelijkheid stopt per mei 2018.

Zowel in Breda als Roosendaal zijn er nog bewoners die de huur betalen via de acceptgiro die thuis wordt bezorgd. Eind maart is het de laatste keer dat deze bewoners een acceptgiro in de bus krijgen. Ze kunnen hiermee de huur van april 2018 betalen. De huur van mei 2018 kan niet meer met een acceptgiro betaald worden en moet op een andere manier overgemaakt worden. Bewoners zijn hier inmiddels schriftelijk van op de hoogte gesteld. 

Manieren van betalen

Bij AlleeWonen kun je op drie verschillende manieren de huur betalen: 

  • via een automatische incasso
  • via iDeal door in te loggen op Mijn AlleeWonen voor de 1e van de maand
  • zelf overmaken naar bankrekening NL89BNGH0285037617 voor de 1e van de maand onder vermelding van je klantnummer 

Om zeker te weten dat je altijd op tijd de huur betaalt en nooit achter gaat lopen kun je het beste voor een automatische incasso kiezen. De voordelen van een automatisch incasso zijn:

  • Makkelijk
  • Veilig
  • Voorkomen van te laat betalen en eventueel extra kosten
  • Vast tijdstip van de maand 

Wil je betalen via automatische incasso? Download dan via MijnAlleeWonen een machtigingsformulier voor automatische incasso. Je kunt ook het contactformulier op de website of op AlleeBelicht invullen om het machtigingsformulier aan te vragen. 

Voorkomen van betalingsproblemen

In Nederland heeft 1 op de 6 huishoudens moeite om iedere maand de rekeningen te betalen. Ook bewoners van AlleeWonen hebben hier helaas mee te maken. Veel mensen met financiële problemen melden zich niet of (veel) te laat voor een betalingsregeling of schuldhulpverlening. Snelle hulp bij betalingsproblemen kan veel ellende voorkomen. Eerder hebben wij in het artikel ‘Betalingsproblemen? Trek op tijd aan de bel’ hier al aandacht aan besteed.

Stijgt je inkomen? Geef dit door aan Belastingdienst

We maken het nogal eens mee dat bewoners financiële problemen krijgen omdat ze huurtoeslag of zorgtoeslag moeten terugbetalen omdat ze meer zijn gaan verdienen. Daarom een tip: heb je huur- of zorgtoeslag en neemt je inkomen toe? Meld dit dan gelijk bij de Belastingdienst. Dit voorkomt dat je na verloop van tijd een groot deel van de toeslag moet terugbetalen. Meer informatie vind je op de website van de Belastingdienst.

Moeite met het beheren van je budget?

Soms lukt het je even niet om zelf je financiën te beheren. Bijvoorbeeld omdat je inkomen ineens fors is gedaald, maar je kosten nog even hoog zijn. Of omdat je zoveel andere zaken aan je hoofd hebt, dat het je niet meer in staat bent om je financiën op orde te houden of te krijgen. Op de website van de Kredietbank kun je je aanmelden voor budgetbeheer. Praktische tips vind je op de website Grip op Geld van Zorg voor Elkaar. 

Proefproject Vroeg Eropaf Breda

Om mensen met beginnende betalingsachterstanden weer financieel ‘op de rit’ te krijgen, start AlleeWonen, de gemeente Breda en de andere twee Bredase woningcorporaties Laurentius en WonenBreburg en het Instituut Maatschappelijk Welzijn (IMW) met de pilot Vroeg Eropaf Breda. Dit doen we samen met de bedrijven Ennatuurlijk, Brabant Water, CZ en coöperatie VGZ. Deze proef start per 5 februari 2018. Meer informatie over deze proef lees je op de website van AlleeWonen.