Behoorlijk wat huurders betalen de huur via een acceptgirokaart. Zo kiezen ze zelf de datum waarop ze de huur betalen. Maar in de vakantie gaat dit wel eens fout: je bent niet thuis om de betaling te doen of je hebt in de vakantie meer geld uitgegeven dan je had bedacht en er is dan geen geld meer voor de huur. Je kunt dan ineens achter gaan lopen met de huurbetaling. Die moet je dan maar weer zien in te halen.

Altijd op tijd betalen met automatische incasso

Om betalingsachterstand te voorkomen adviseert AlleeWonen om de huur te betalen via automatische incasso. Dan weet je zeker dat je op tijd de huur betaalt en dat je geen achterstand opbouwt. Je kunt via MijnAlleeWonen een machtigingsformulier downloaden om de huurbetaling over te zetten naar automatische incasso. Print het formulier uit, vult het in en stuur of mail het naar AlleeWonen. Vind je dit lastig? Je kunt het machtigingsformulier ook telefonisch opvragen bij het Klantcontactcentrum via (088) 255 2000.

Inzicht via MijnAlleeWonen

Een andere mogelijkheid is om de huur te betalen via MijnAlleeWonen. Als je in de vakantie de beschikking hebt over internet, dan kun je als je ingelogd bent op MijnAlleeWonen via Ideal de huur overmaken. In MijnAlleeWonen heb je ook altijd overzicht van de actuele stand van je huurbetalingen, mits je huurbetaling niet aan een deurwaarder is overgedragen. 

Ben je je inloggegevens zoals gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Regel dit nog voor je vakantie. Je kunt deze opvragen via de link op de homepage van onze website www.alleewonen.nl.Je ontvangt de inloggegevens daarna meteen in je mailbox.

 

Tip: betaal via automatische incasso. Dan loop je nooit achter met het betalen van de huur. Ook niet als je op vakantie bent.

Wat te doen bij betalingsachterstand?

Mocht je inmiddels toch een huurachterstand opgebouwd hebben? Dan raden wij aan om het artikel “betalingsproblemen? Trek op tijd aan de bel!”  te lezen. Het belangrijkste is dat je snel actie onderneemt en dit niet uitstelt. Een aanvraag voor een betalingsregeling of een verzoek tot uitstel van betaling kun je indienen via MijnAlleeWonen. Ook kun je dit aanvragen via de mail info@alleewonen.nl of per brief. Medewerkers van het team Huurincasso beoordelen of er mogelijkheden zijn en informeren je schriftelijk hierover.

Wij wensen je een hele fijne en vooral onbezorgde vakantietijd.

Tekst: José Diepstraten