AlleeWonen heeft haar dienstverlening zo ingericht dat zoveel mogelijk geld ten goede kan komen aan het betaalbaar houden van het wonen. Dat scheelt onze huurders in hun portemonnee. Veel zaken kunnen huurders 24 uur per dag online met ons regelen. Zo blijft er meer tijd over voor huurders die zichzelf wat minder goed kunnen redden en extra aandacht nodig hebben. Via een telefonisch of persoonlijk gesprek bieden wij maatwerk als dat nodig is. In onderstaande verhalen en artikelen geven wij u meer informatie en voorlichting over onze dienstverlening.

Automatische incasso tijdens vakantie voorkomt huurachterstand

Behoorlijk wat huurders betalen de huur via een acceptgirokaart. Zo kiezen ze zelf de datum waarop ze de huur betalen. Maar in de vakantie gaat dit wel eens fout: je bent niet thuis om de betaling te doen of je hebt in de vakantie meer geld uitgegeven dan je had bedacht en er is dan geen geld meer voor de huur. Je kunt dan ineens achter gaan lopen met de huurbetaling. Die moet je dan maar weer zien in te halen.

Lees verder

Lees verder

Inzet voor betaalbaarheid in 2016

In ons jaarverslag leggen we ieder jaar verantwoording af over ons werk en waar we het geld aan besteden. Het afgelopen jaar (2016) heeft AlleeWonen zowel in Roosendaal als Breda het geld vooral ingezet om het wonen betaalbaar te houden voor de huurders. Dit deden we om een goede reden. Want we merken dat steeds meer mensen moeite hebben om hun huur en energielasten te kunnen blijven betalen. Daarom beperkten we de huurverhoging voor de laagste inkomens tot inflatie. En we hebben ervoor gezorgd dat er meer woningen in de goedkope en betaalbare voorraad terecht kwamen.

Lees verder

Lees verder

Tips om ongedierte in huis te bestrijden

Nu de temperatuur weer omhoog gaat, krijgen veel mensen last van ongedierte in huis. Zo kun je zilvervisjes in je badkamer of keuken zien lopen, mieren in je keukenkastjes, bedwantsen in je bed hebben en soms zelfs kakkerlakken zien kruipen. De meeste onder ons gruwen ervan. Maar wat kun je eraan doen? Deze vraag krijgen de medewerkers van onze onderhoudsdienst en klantcontactcentrum nog al eens. We zetten de tips voor je op een rij.

Lees verder

Lees verder

Betalingsproblemen? Trek op tijd aan de bel!

Het kan iedereen wel eens overkomen dat je een keertje niet op tijd je huur kunt betalen. Maar als je snel je achterstand inloopt, dan is er niets aan de hand. Maar wat als er iets in je leven gebeurt, waardoor je een hele tijd problemen hebt met tijdig betalen van de huur? Het laatste wat je wilt is uit je huis te worden gezet. Wat kun je doen om dit te voorkomen? We gingen in gesprek met Hans (deurwaarder bij van gerechts-deurwaarderskantoor Van Arkel) en Patrick (teammanager huurincasso bij AlleeWonen).

Lees verder

Lees verder

Veilig door de sneeuw

Jippie, het heeft gesneeuwd! Voor kinderen is een sneeuwdek prachtig speelgoed. Lekker sleeën en sneeuwballen gooien. Maar voor mensen die slecht ter been zijn, is het vaak een hele toer om niet onderuit te gaan. We geven je enkele tips om veilig de sneeuwtijd door te komen.

Lees verder

Lees verder

Overheidsnieuws voor huurders en woningzoekenden

Heb je huurtoeslag of denk je hiervoor in aanmerking te komen? Of ben je op zoek naar een sociale huurwoning? Dan kan het zijn dat de nieuwe bedragen en regels van invloed op je zijn. Per 1 januari 2017 heeft de overheid namelijk een en ander aangepast.

Lees verder

Lees verder

Thuis je huurovereenkomst online ondertekenen

Met één druk op de knop thuis je huurovereenkomst online ondertekenen. Dit is voortaan mogelijk bij AlleeWonen. We hebben het hele verhuurproces zo digitaal mogelijk gemaakt. Dit levert de nieuwe huurder veel gemak op. In dit artikel lees je de ervaringen van enkele nieuwe huurders. Sandra en Yvonne van AlleeWonen vertellen je hoe dit digitaal ondertekenen in zijn werk gaat. AlleeWonen is met deze digitalisering koploper in corporatieland.

Lees verder

Lees verder

Weer tijd om uw CV-ketel bij te vullen

Langzamerhand rollen we de herfst en winter in. De dagen worden weer kouder en de verwarming gaat weer aan. Tijd om te controleren of de waterdruk in je CV-ketel nog op orde is. Een klusje dat tot het eigen onderhoud voor de huurders behoort. Heb je geen idee hoe je dit moet aanpakken? In dit artikel leggen wij het je uit.

Lees verder

Lees verder

AlleeWonen genomineerd voor prijs digitale dienstverlening

Met gepaste trots kunnen wij vertellen dat AlleeWonen is genomineerd voor een CorporatieNL Digital Award 2016 in de categorie ‘corporaties’. Dit betekent dat wij worden gezien als meest innovatieve corporatie op het gebied van digitale dienstverlening.

Lees verder

Lees verder

Haal geld op voor je eigen idee of project via BredaBreed, hét community funding platform in Breda

Heb jij een leuk idee? Wil jij iets betekenen voor Breda, jouw buurt, school of (sport)club? En ben je daarvoor op zoek naar financiering? Dan is BredaBreed hét platform om op een makkelijke en veilige manier geld in te zamelen om jouw initiatief mogelijk te maken.

Lees verder

Lees verder