AlleeWonen heeft haar dienstverlening zo ingericht dat zoveel mogelijk geld ten goede kan komen aan het betaalbaar houden van het wonen. Dat scheelt onze huurders in hun portemonnee. Veel zaken kunnen huurders 24 uur per dag online met ons regelen. Zo blijft er meer tijd over voor huurders die zichzelf wat minder goed kunnen redden en extra aandacht nodig hebben. Via een telefonisch of persoonlijk gesprek bieden wij maatwerk als dat nodig is. In onderstaande verhalen en artikelen geven wij u meer informatie en voorlichting over onze dienstverlening.

Huur betalen met acceptgiro’s stopt

De maandelijkse huur kunt u bij AlleeWonen op verschillende manieren betalen: met een automatische incasso, zelf overmaken via een bankoverschrijving, via iDeal in het portal MijnAlleeWonen en met een acceptgiro. Deze laatste mogelijkheid stopt per mei 2018.

Lees verder

Lees verder

Op weg naar energiezuinige en comfortabele woningen

Hoe kunnen we met z’n allen zorgen dat de opwarming van de aarde beperkt blijft en bijdragen aan een beter klimaat? Wereldwijd hebben landen afspraken hierover vastgelegd in het Klimaatakkoord van Parijs. De hele wereld moet zijn steentje bijdragen om de CO2 uitstoot radicaal te verlagen naar bijna 0 in 2050. Dus ook wij als woningcorporatie moeten aan de bak. Nu hebben we de afgelopen jaren al wel het nodige gedaan. Maar er is meer nodig, dus gaan we vaart maken met het energiezuiniger en duurzamer maken van onze huizen. Hoe onze visie op duurzaamheid is en de aanpak van bestaande huizen en flats vertellen we je in dit artikel.

Lees verder

Lees verder

Nieuwe naam en logo AlleeWonen en Woonstichting Etten-Leur

Begin oktober introduceerden we de fusienaam van AlleeWonen en Woonstichting Etten-Leur: Alwel. Alwel is één van de 485 suggesties die we mochten ontvangen van huurders en medewerkers. De naam is gevormd door de huidige corporatienamen: AlleeWonen en WEL.

Lees verder

Lees verder

Tips om je stookkosten te verlagen

Lekker warm en knus voor de kachel op een winteravond. Zeker als het buiten guur en koud is. Met de winter voor de deur gaan we ook weer meer stoken. Hoe kun je ervoor zorgen dat je stookkosten niet onnodig hoger uitvallen? Vooral bij woningen die nog niet goed geïsoleerd zijn, kun je geld besparen als je slim stookt. Hoe? Wij geven je enkele tips.

Lees verder

Lees verder

Hoe gaat AlleeWonen om met asbest?

Sinds 2014 voert AlleeWonen een systematisch asbestbeleid. Afgelopen jaar is de aandacht voor asbest verder aangescherpt , onder meer vanwege strengere regelgeving. Toon Laro, adviseur vastgoedbeheer, legt uit hoe AlleeWonen met asbest omgaat. ‘We kiezen voor een aanpak waarbij we de risico’s zorgvuldig afwegen tegen de kosten. De gezondheid van onze bewoners staat daarbij uiteraard voorop.’

Lees verder

Lees verder

Bezuinigen op je inboedelverzekering? Een verkeerde besparing!

Onze opzichters en beheerders maken het steeds vaker mee. Huurders worden geconfronteerd met schade in hun woning of appartement, maar hebben geen inboedelverzekering afgesloten. Dat betekent dat ze zelf voor alle kosten moeten opdraaien: kosten voor vervanging van spullen, maar ook de bijkomende kosten, voor bijvoorbeeld, schoonmaak en herhuisvesting bij een onbewoonbare woning. En die lopen razendsnel torenhoog op. Met een inboedelverzekering van een paar euro per maand ben je tegen al die kosten verzekerd. Dat je schade hebt, is op zich al ellendig genoeg.

Lees verder

Lees verder

Automatische incasso tijdens vakantie voorkomt huurachterstand

Behoorlijk wat huurders betalen de huur via een acceptgirokaart. Zo kiezen ze zelf de datum waarop ze de huur betalen. Maar in de vakantie gaat dit wel eens fout: je bent niet thuis om de betaling te doen of je hebt in de vakantie meer geld uitgegeven dan je had bedacht en er is dan geen geld meer voor de huur. Je kunt dan ineens achter gaan lopen met de huurbetaling. Die moet je dan maar weer zien in te halen.

Lees verder

Lees verder

Inzet voor betaalbaarheid in 2016

In ons jaarverslag leggen we ieder jaar verantwoording af over ons werk en waar we het geld aan besteden. Het afgelopen jaar (2016) heeft AlleeWonen zowel in Roosendaal als Breda het geld vooral ingezet om het wonen betaalbaar te houden voor de huurders. Dit deden we om een goede reden. Want we merken dat steeds meer mensen moeite hebben om hun huur en energielasten te kunnen blijven betalen. Daarom beperkten we de huurverhoging voor de laagste inkomens tot inflatie. En we hebben ervoor gezorgd dat er meer woningen in de goedkope en betaalbare voorraad terecht kwamen.

Lees verder

Lees verder

Tips om ongedierte in huis te bestrijden

Nu de temperatuur weer omhoog gaat, krijgen veel mensen last van ongedierte in huis. Zo kun je zilvervisjes in je badkamer of keuken zien lopen, mieren in je keukenkastjes, bedwantsen in je bed hebben en soms zelfs kakkerlakken zien kruipen. De meeste onder ons gruwen ervan. Maar wat kun je eraan doen? Deze vraag krijgen de medewerkers van onze onderhoudsdienst en klantcontactcentrum nog al eens. We zetten de tips voor je op een rij.

Lees verder

Lees verder

Betalingsproblemen? Trek op tijd aan de bel!

Het kan iedereen wel eens overkomen dat je een keertje niet op tijd je huur kunt betalen. Maar als je snel je achterstand inloopt, dan is er niets aan de hand. Maar wat als er iets in je leven gebeurt, waardoor je een hele tijd problemen hebt met tijdig betalen van de huur? Het laatste wat je wilt is uit je huis te worden gezet. Wat kun je doen om dit te voorkomen? We gingen in gesprek met Hans (deurwaarder bij van gerechts-deurwaarderskantoor Van Arkel) en Patrick (teammanager huurincasso bij AlleeWonen).

Lees verder

Lees verder